Nie zawsze mamy na nie czas, to jednak książki potrafią nas zainspirować i zmotywować do zmiany. Polecamy tytuły, dzięki którym ruszysz z miejsca, a przy tym będziesz mieć więcej przyjemności i satysfakcji z pracy.

Takie książki dotykają wielu różnych obszarów związanych z karierą i życiem zawodowym. Z łatwością znajdziesz wśród nich pozycje, z których dowiesz się, jak poprawiać efektywność i wyniki w pracy. Z pewnością trafisz też na takie, które pomogą Ci przygotować się do zmian, nowych wyzwań, a nawet wybrać nową ścieżkę kariery. Dlaczego warto sięgać po książki związane z rozwojem zawodowym? Bo ich autorami są ekonomiści, naukowcy z różnych dziedzin i przede wszystkim praktycy biznesu, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami.

Książki, które mogą pozytywnie wpłynąć na Twoją karierę

  1. „Głęboka praca”, Cal Newport

Jak powiedział jej autor w podcaście Digital Revolution: zdolność do utrzymywania koncentracji przez długi czas jest jak supermoc. Tym bardziej że dzisiejsza rzeczywistość pełna jest tzw. rozpraszaczy, z którymi musimy mierzyć się każdego dnia. Ta książka pomoże Ci nauczyć się, jak utrzymywać odpowiedni poziom koncentracji i podpowie, jak być bardziej efektywnym w pracy.

  1. „15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu?”, Kevin Kruse

W tej książce znajdziesz wypowiedzi milionerów, biznesmenów i sportowców, którzy zdradzają swoje sposoby efektywnego zarządzania czasem. Oni wszyscy odnieśli sukces, mimo że ich doba — tak jak i Twoja — liczy 24 godziny! Dzięki lekturze tej książki nauczysz się działać wydajniej, wykorzystywać każdą minutę, a dzięki temu zwiększysz swoje szanse na zawodowy sukces.

  1. „Mistrzostwo”, Robert Greene

Greene uczy, że zawsze możesz stawać się lepszym, niezależnie od wieku czy osiągniętych sukcesów, ponieważ ciągle masz okazje zdobywać nowe umiejętności. Książka mówi także o tym, jak istotny jest wybór właściwej drogi zawodowej. Jeśli wybierzesz ją dobrze, cały czas będziesz się rozwijać i nie utracisz pasji do pracy, nawet w gorszych chwilach – tym właśnie jest tytułowe mistrzostwo.

  1. „Metoda Pivot”, Jenny Blake

Metoda Pivot pomaga poradzić sobie na dzisiejszym rynku pracy – miejscu dynamicznym, w którym jedyną nieuniknioną rzeczą są zmiany. Dotykają one każdego z nas, jednych rzadziej, innych częściej. Książka ukazuje 4 etapy procesu wprowadzania zmian w życiu zawodowym. Lektura pomoże Ci świadomie ocenić swoje możliwości, największe atuty i słabsze strony w pracy. Dzięki lepszej znajomości siebie będziesz podejmować lepsze decyzje i racjonalnie rozwijać swoją karierę.

  1. „Szef to zawód. Psychologia szefa”, Jerzy Gut, Wojciech Haman

Ciekawa pozycja dla osób na stanowiskach kierowniczych i menadżerskich, napisana przez praktyków z ponad 20-letnim doświadczeniem biznesowym. Co ważne, bardzo przydatna w naszym kraju, gdyż dopasowana do specyfiki polskiego rynku. Autorzy podpowiadają m.in., jak tworzyć dobry i zgrany zespół, jak przekazywać podwładnym swoje decyzje i motywować ich do działania, a także, jakich zachowań unikać będąc szefem.

  1. „The Virgin Way”, „Like a Virgin”, Richard Bronson

Dwie książki szefa Virgin — największej marki wirtualnej telefonii komórkowej. W „The Virgin Way” autor szczerze mówi o tym, jak wygląda prowadzenie przedsiębiorstwa, zdradza tajniki odpowiedniego doboru pracowników i dzieli się sposobami na zarządzanie. W „Like a Virgin”, bardziej wizjonerskiej pozycji, Bronson opisuje przykłady przedsiębiorców, którzy zmienili model swoich firm, tak by oprócz celów rynkowych, stanowiły one wartość dodaną w kwestii społecznej odpowiedzialności biznesu.

  1. „Jak grać, by wygrać w biznesie”, Marc Cuban

Książka autorstwa właściciela drużyny NBA Dallas Mavericks to zbiór sposobów na zwiększenie „szans na wygrany mecz w sporcie o nazwie biznes”. Dzięki niej dowiesz się, jakie cechy musi posiadać przedsiębiorca, jaką przyjąć strategię rozwoju oraz jak skutecznie pozyskiwać klientów i budować ich lojalność na lata. Cuban dzieli się również wiedzą na temat możliwości, jakie mają nowocześni przedsiębiorcy i podpowiada, jak mogą je wykorzystywać w praktyce.

Po książki związane z pracą mogą sięgać osoby na różnym etapie kariery zawodowej – zarówno młodzi ludzie, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy, jak i specjaliści z doświadczeniem, przedstawiciele wyższej kadry menadżerskiej i zarządzającej. Każdy boryka się bowiem z dylematami zawodowymi i musi podejmować kluczowe decyzje, związane z dalszym przebiegiem kariery. Odpowiednia lektura pomoże zrobić to dobrze.