Dziś aplikacje mogą mierzyć i monitorować niemal wszystko, co robimy. Wiele z nich jest w stanie poprawić naszą produktywność – zwłaszcza że mamy wokół siebie wiele tzw. „rozpraszaczy”. Jeśli i Ty masz z tym problem, poznaj 6 aplikacji do zwiększenia koncentracji.

 

Poniżej znajdziesz kilka przykładów przydatnych aplikacji. Podzieliliśmy je na dwie grupy. Apki umieszczonej w pierwszej z nich poprawią Twoją organizację pracy. Te z drugiej zbudują właściwą atmosferę do działania.

Aplikacje „organizacyjne”

  • Offtime

Przydatne rozwiązanie, jeśli chcesz się pozbyć „rozpraszaczy” w pracy. Offtime zablokuje w telefonie na określony czas wszystkie social media, gry, komunikatory, a nawet SMS-y i połączenia telefoniczne. Aplikacja pozwala też wybrać metodę odblokowania telefonu, dodać wyjątki, czyli osoby, które pomimo blokady będą mogły się z Tobą skontaktować (wiadomo, telefon od dziecka lub szefa trzeba odebrać…), jak również ustawić autoodpowiedź – tak jak na poczcie głosowej.

Link: https://offtime.app/index.php

  • Focus booster

Aplikacja w formie gry stworzona w oparciu o technologie Pomodoro, polegająca na pracy w określonych cyklach czasowych. Działa to na przykład tak: ustawiasz sobie czas sesji pracy na 30 minut i w pełni koncentrujesz się, by w tym czasie wykonać określone zadanie. Potem następuje przerwa, której długość też wyznaczasz samodzielnie. W ten sposób wykształcisz w sobie nawyk skupienia na konkretnym zadaniu i inne sprawy odsuniesz na bok.

Link: https://www.focusboosterapp.com/

  • RescueTime

Ten program posłuży Ci jako skuteczne narzędzie do zarządzania czasem. Monitoruje odwiedzane strony i aplikacje, z których korzystasz, a na koniec dnia generuje szczegółowy raport aktywności. W ten sposób zobaczysz, co Cię dekoncentruje i odciąga uwagę od spraw zawodowych. W przyszłości będziesz wiedzieć, czego musisz unikać, lepiej zorganizujesz swoją pracę i poprawisz efektywność.

Link: https://www.rescuetime.com/

  • Habitica

W niektórych zawodach kluczową rzeczą jest powtarzalność i tutaj pomoże Habitica. Dzięki niej pewne powracające procesy staną się nawykami i ich wykonywanie będzie Ci przychodziło naturalnie. Wszystko to połączysz z dobrą zabawą, gdyż staniesz się bohaterem gry. Wszelkie procesy/przyszłe nawyki są w Habitice potworkami, które trzeba pokonać, by zbierać punkty i rozwijać umiejętności swojej postaci.

Link: https://habitica.com/static/home

Aplikacje „nastrojowe”

W pracy może przeszkadzać też to, co dzieje się dookoła. Tyle razy hałas w biurze, głośne rozmowy prowadzone przez innych nie pozwalały Ci skupić się na tym, co najważniejsze! Warto więc skutecznie wyłączyć się z biurowych small-talków czy dyskusji o zadaniach współpracowników. W tym wypadku także może pomóc technologia.

  • fm

Opiera się na muzyce opracowanej za pomocą sztucznej inteligencji, tzw. functional music. Wybierasz określony rodzaj muzyki (sama melodia, bez słów), która pomoże poprawić koncentrację. W efekcie poprawisz swoją wydajność i łatwiej będzie Ci pracować. Duża baza sprawia, że z łatwością znajdziesz melodię na każdy dzień i każdą sytuację.

Link: https://www.brain.fm/

  • Coffitivity

Jedni potrzebują w pracy ciszy, inni wręcz odwrotnie. Jeśli należysz to tej drugiej grupy – wybierz Coffitivity. Aplikacja emituje charakterystyczne, kawiarniane odgłosy – brzdęk filiżanek, echo rozmów itp. W swoim biurze, z ulubionym capuccino, espresso czy americaną, poczujesz się jak w klimatycznej kafejce i ze zdwojoną energią ruszysz do działania.

Link: https://coffitivity.com/

***

Jak widzisz możliwości jest sporo i dylemat polega raczej na tym, co wybrać, a nie na tym, że nie ma z czego wybierać. Zacznij eksperymentować i znajdź aplikację, która najlepiej działa w Twoim przypadku. Jesteśmy przecież różni i w indywidualny sposób reagujemy na różne bodźce. Trzeba więc spróbować i empirycznie sprawdzić, jakie narzędzie okaże się najskuteczniejsze.