Blog_o przestrzeni miejskiej w Muzeum Miasta Gdyni

Największy regionalny serwis informacyjny Trojmiasto.pl opublikował materiał wideo z postępów w budowie zlokalizowanych w Gdyni Karwinach i Redłowie przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (PKM). To ważne punkty z perspektywy lokalnego rynku pracy, a tym samym naszych biurowców.

Poniżej prezentujemy nakręcony przy użyciu drona film portalu Trojmiasto.pl.

Kilkukrotnie na ujęciach materiału widać kompleks Łużycka Office Park oraz biurowiec Łużycka Plus. W tym kontekście warto przypomnieć, że przystanek PKM Gdynia Stadion powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie naszych gdyńskich obiektów przy ul. Łużyckiej. Dzięki PKM-ce zostaną one komunikacyjnie połączone z kolejnymi częściami regionu. Można sobie bez trudu wyobrazić, że po otwarciu nowych linii PKM mieszkańcy takich miejscowości jak Kartuzy, Kościerzyna czy Żukowo dojadą pociągiem do Gdyni o wiele szybciej niż obecnie samochodem. Dlatego wraz z uruchomieniem kolejnych połączeń metropolitalnych nasza lokalizacja zyska dodatkowy walor komunikacyjny – dotychczasowe zalety to: bliskość obwodnicy Trójmiasta, lotniska w Gdańsku Rębiechowie, Drogi Różowej, przystanku SKM Gdynia Redłowo i dobra dostępność połączeń autobusowych – bardzo istotny z punktu widzenia najemców i ich pracowników.

Przypomnijmy, ze niedawno mówił o tym Radosław Krasowski, HR Manager w Geoban S.A., w opublikowanej na Office Park Blog rozmowie (cały wywiad do przeczytania TUTAJ):

Utworzenie przystanku PKM w Gdyni Karwinach i Redłowie, z punktu widzenia naszej firmy jest istotnym elementem otwierającym szansę na zatrudnienie mieszkańców Północnych Kaszub. Aktualnie, dojazd z miejscowości tam położonych jest nieswobodny, problematyczny, czasochłonny a przede wszystkim bardzo kosztowny. Istotną rolę odgrywa również zorientowanie komunikacji miejskiej w Gdyni na szybki dowóz pracowników z odległych dzielnic, do dużych trójmiejskich parków biurowych, w których  zatrudnienie znalazło, już kilka tysięcy osób.

Parę faktów o budowie PKM Gdynia Stadion

Według planu zakończenie rozpoczętej jesienią 2016 r. budowy redłowskiego przystanku ma nastąpić 31 lipca 2017 r., ale przedstawiciele inwestora, w związku ze spowodowaną zimą przerwą w prowadzeniu robót, posługują się obecnie nieco bardziej ogólnym terminem drugiej połowy roku. Według informacji podanych przez Trojmiasto.pl tempo wznowionych w marcu prac jest obecnie dobre. W Redłowie trwa odbudowa toru 102, powstaje też ponad 160-metrowy peron o zmiennej szerokości od 4,5 do 7,7 m, a konstrukcja przejścia pod torami pozytywnie przeszła obciążenia próbne (tunel będzie miał 13,4 m długości i 6,2 m szerokości). Charakterystycznym elementem designu wiaty przystankowej mają być nawiązujące do gdyńskiego stadionu sylwetki sportowców.

***

Lokalizacja miejsca pracy jest z oczywistych względów bardzo ważna dla pracowników i wpływa na ich podejście zarówno do pracodawcy, jak i samego obiektu biurowego. Potwierdzają to badania, np. przeprowadzona w 2015 r. przez serwis Praca.pl analiza, z której wynika, że istotna jest nie tylko odległość od miejsca zamieszkania, ale też sposób, w jaki  pracownicy jadą do biura – gdy poruszają się płynnie i bez spowolnień, są mniej podatni na stres. Nowe linie komunikacji miejskiej są więc dobrze odbierane przez zatrudnionych, a także wspomagają prowadzone w firmach procesy rekrutacji, bo dobrze zlokalizowany i skomunikowany z otoczeniem biurowiec potrafi być jedną z przewag konkurencyjnych na coraz wyraźniej zarysowującym się rynku pracownika.