Ciekawa aranżacja biura może pomóc w pozyskiwaniu nowych pracowników. Niebanalnie urządzona przestrzeń biurowa jest nie tylko biznesową wizytówką firmy, ale również stanowi coraz istotniejszy element w procesie rekrutacji pracowników. Coraz więcej osób zwraca uwagę na komfort i warunki pracy.

Odpowiednio zaaranżowane biuro może być skutecznym narzędziem w pozyskiwaniu pracowników. W ostatnich latach zwiększa się świadomość pracowników i pracodawców dotycząca roli biura w życiu zawodowym. Coraz częściej firmy zdają sobie sprawę, jak duży wpływ nie tylko na komfort, ale i na efektywność zatrudnionych ma ciekawa i funkcjonalna aranżacja biura. Wiele osób zwraca uwagę na ten aspekt już na etapie rekrutacji.

Ponieważ pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, warto zadbać o to, by biuro zachęcało już od samego wejścia. To właśnie ta strefa oraz recepcja powinny być zaaranżowane tak, by zrobić dobre wrażenie na kandydacie na pracownika. Nowoczesna, estetyczna i funkcjonalna przestrzeń recepcji wprowadza do firmy dobrą atmosferę i sprawia, że zarówno pracownicy, jak i odwiedzający ją goście czują się komfortowo.

Od czego zacząć? Po pierwsze spójna koncepcja

Kolorystyka, podobnie jak cała koncepcja strefy wejściowej powinna być spójna z aranżacją całego biura. Dobrym pomysłem okazuje się wykorzystanie identyfikacji wizualnej marki przy aranżacji powierzchni biura. Dobór odpowiednich barw do materiałów wykończeniowych i wyposażenia wnętrza podkreśli spójną wizję firmy. Akcenty nawiązujące kolorystycznie do logotypu można odzwierciedlić w postaci wykładzin, przeszkleń, mebli, a nawet oświetlenia. Forma poszczególnych elementów powinna uwzględniać kulturę organizacji.

Recepcja to pomieszczenie, w którym powinno znaleźć się miejsce do pracy biurowej za ladą recepcyjną czy kącik dla oczekujących na spotkanie. W strefie wejściowej nie może zabraknąć szaf lub wieszaków na odzież wierzchnią.

Profil działalności i wartości firmy

Aranżacja biura powinna uwzględniać profil działalności i branżę, w której dana firma funkcjonuje. Oczywistym jest, że inaczej będzie wyglądało wnętrze recepcyjne przedsiębiorstwa produkcyjnego, a inaczej świadczącego usługi. Ciekawym rozwiązaniem może okazać się akcentowanie wartości organizacji. Firmy ceniące sobie tradycję i jej kultywowanie podczas urządzania przestrzeni biurowej mogą sięgać po drewno i kamienie, a także klasyczne kształty mebli. Z kolei przedsiębiorstwa funkcjonujące w innowacyjnych branżach mogą podkreślić zamiłowanie do nowoczesnych technologii poprzez niebanalne bryły mebli, oświetlenie czy rozwiązania inteligentne usprawniające pracę.

Na co kandydat zwraca uwagę podczas rozmowy kwalifikacyjnej?

Coraz więcej kandydatów zwraca uwagę na przyszłe stanowiska pracy i prosi o ich pokazanie. Wiele osób preferuje pomieszczenia, w których może wymieniać się wiedzą ze współpracownikami. Przestrzenie do relaksu i wymiany doświadczeń ad hoc, a także strefy komunikacyjne sprawiają, że potencjalni pracownicy decydują się na współpracę z danym przedsiębiorstwem. Dodatkowo, u młodszych osób można zaobserwować przywiązywanie wagi do estetyki i skłonności do wybierania firm, których biuro dobrze wygląda na zdjęciach.

Lepsze biuro to większe biuro?

Lepiej oceniane są przestronne biura, w których możemy na chwilę wstać od biurka, przejść się lub wykonywać swoje obowiązki w innym miejscu niż zazwyczaj. Dostępna powierzchnia powinna być podstawą do doboru wyposażenia. Najlepszą metodą aranżacji jest zagospodarowanie meblami maksymalnie połowy pomieszczenia. Pozostałe, nieumeblowane 50 proc. przestrzeni powinno pełnić funkcję komunikacyjną. W ten sposób możliwe jest zapewnienie swobody poruszania się. Dzięki temu też wnętrze nie wydaje się optycznie mniejsze niż w rzeczywistości.