Pogoda za oknem coraz częściej nie sprzyja aktywności fizycznej, podobnie jak zamknięte siłownie. Jednak to właśnie ruch jest niezbędny do budowania odporności i dobrego samopoczucia, a o to w czasie pandemii powinniśmy szczególnie zadbać. Postanowiliśmy sprawdzić, jak pozostać w ruchu mimo niesprzyjających warunków.

Ruch powinien być postrzegany nie tylko przez pryzmat przyjemności, ale także codziennej potrzeby. Pomaga w walce ze stresem i budowaniu odporności. W celu zachowania dobrej kondycji i zdrowia Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca co najmniej 150 minut aktywności fizycznej o umiarkowanej intensywności lub 75 minut intensywnej aktywności fizycznej tygodniowo bądź połączenie obu rodzajów aktywności.

Poniżej przedstawiamy 5 pomysłów na aktywność fizyczną:

1. Włącz ćwiczenia online ze znanymi trenerami

Dodatkowa dawka ruchu w okresie jesiennym, w trakcie drugiej fali pandemii koronawirusa, kiedy jesteśmy znacznie mniej aktywni niż zazwyczaj jest bardzo ważna. Chociaż może wydawać się to prozaiczne, najważniejsze są chęci i postanowienie zwiększenia swojej codziennej aktywności. Nawet w warunkach domowych możemy być aktywni. Pomocne są filmy instruktażowe czy treningi online prowadzone przez znanych trenerów. Jeśli ta dziedzina jest nam zupełnie nieznana, warto zapoznać się z ofertą ćwiczeń proponowanych m.in. przez Qczaja, Annę Lewandowską, Ewę Chodakowską, Mel B, Natalię Gacką-Dresser czy Sylwię Szostak. Znanych trenerów, którzy publikują swoje propozycje treningowe jest znacznie więcej.

2. Sprawdź ofertę zajęć online na platformie Multisport, Fitprofit lub stronie siłowni

Osoby korzystające z pakietów sportowych takich jak Multisport czy Fitprofit oraz te, które przed zamknięciem siłowni miały wykupione karnety w sieciowych klubach fitness, mogą skorzystać ze specjalnie przygotowanej oferty zajęć online. Często oprócz propozycji treningowej, możemy tam znaleźć porady dietetyczne lub zdrowotne.

3. Postaw na indywidualne ćwiczenia z trenerem

Inną propozycją mogą okazać się indywidualne zajęcia z trenerem personalnym. To dobra propozycja dla osób, które nie potrafią się zmotywować samodzielnie do ćwiczeń lub tych, którzy nie potrafią odnaleźć się w treningach w obliczu zamkniętych obiektów sportowych. Zajęcia z wykwalifikowanym instruktorem mogą odbywać się w parkach, na boiskach czy siłowniach zewnętrznych, w lasach czy nawet w naszym domu.

4. Wybierz nieoczywistą aktywność fizyczną

Niezależnie od tego, czy planujemy ćwiczyć w domowym zaciszu, czy poza nim, warto wybierać niestandardowe rozwiązania. Dzięki temu zyskamy motywację do działania. Większość z nas ma plan podjęcia nowej aktywności fizycznej, którą odkłada w czasie. W obliczu pandemii nawet zajęć jogi, zumby czy lekcji tańca możemy spróbować bez wychodzenia z domu. Jeśli natomiast wolimy trenować poza domem i doskwierają nam zamknięte drzwi pływalni czy siłowni, możemy pokusić się na zupełnie inną formę aktywności fizycznej, takich jak m.in.: gra w squasha, wizyta w parku trampolin czy skorzystanie z bieżni pod ciśnieniem, dostępnej w niektórych salonach urody.

5.   Skorzystaj z tzw. okna pogodowego i zrób trening na zewnątrz

Zwolennicy biegania czy jazdy rowerem nadal mogą cieszyć się treningiem na zewnątrz. Chociaż w październiku pogoda jest raczej w kratkę, to można skorzystać z tzw. okna pogodowego i udać się na krótką przebieżkę czy wycieczkę rowerową. Nie tylko ruch, ale i świeże powietrze świetnie wpłynął na samopoczucie.

Siedzący tryb życia i niski poziom aktywności fizycznej mają negatywny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Mimo niezachęcającej pogody za oknem czy sytuacji epidemicznej w kraju warto zadbać o to, by chociaż trochę się poruszać.